“Waarom zou ik me bezighouden met aanbevelingen/reviews op google of mijn website? Mijn praktijk/organisatie heeft niets te klagen over klandizie!”
Dit argument moet ik regelmatig verdedigen wanneer ik de waarde en kracht van aanbevelingen/reviews op Sociale media uitleg.
We leven in een dynamische tijd waarin snelheid in online verkoop en in het maken van digitale afspraken niet meer zijn weg te denken. Wil je daar als praktijk/organisatie in mee blijven gaan dan ontkom je niet meer aan het inzetten van een patiënten/cliënten enquête. Nog sterker, voor tandartsen die zijn aangesloten bij het KRT is het zelfs verplicht om eens in de vijf jaar een dergelijk onderzoek onder patiënten te houden.
Begrijpelijk dat je daar als behandelaar/ondernemer niet op zit te wachten. Je hebt het tenslotte al druk genoeg. Je omgeving weet toch dat jullie hard werken, goede zorg leveren en een tevreden cliënten/patiënten bestand hebben?
Ik ben het waarschijnlijk helemaal met je eens en tóch wil jouw bezoeker c.q. potentiële nieuwe cliënt/patiënt op jouw website kunnen lezen hoe anderen jullie ervaren!
Wat doe jij zelf als je op zoek gaat naar b.v. een vakantieverblijf, leuk hotelletje of specifiek restaurant? Je wilt graag van anderen lezen hoe zij de locatie of de kwaliteit hebben ervaren toch? Of wat dacht je zelf als je behandeld moet worden aan een versleten knie? Hoogstwaarschijnlijk ga je ook even googelen naar het ziekenhuis of de specialist die je geadviseerd hebt gekregen voor je behandeling. Je zult verrast zijn wat bezoekers, maar ook jijzelf belangrijk vinden of juist helemaal niet! En zo werkt het ook voor jouw eigen praktijk/organisatie.
Welke dienst lever jij je cliënt / patiënt door het plaatsen van aanbevelingen / reviews op je praktijksite?
Wanneer je aanbevelingen/ reviews verzamelt geef je de lezer een beter inzicht in wat jouw cliënten/patiënten belangrijk vinden, welke aspecten van jouw zorg en diensten er voor hen echt toe hebben gedaan, waar de behoeften, verwachtingen en ergernissen lagen en waar jouw sterke en minder sterke punten liggen. Laat zien dat je de ervaringen van je bezoekers serieus neemt.
Patiënten en medewerkers die zoekende zijn oriënteren zich vooral online. Daarom is de online reputatie zo belangrijk geworden voor je (nieuwe) cliënten/patiënten maar ook voor(nieuwe) medewerkers.
Ik kan je helpen bij het genereren van up-to-date aanbevelingen/reviews op je website, Zorgkaart Nederland en Google zonder dat jij daar zelf al te veel energie en tijd aan kwijt bent. Ook verzorg ik de feedback op kritische maar ook positieve reviews.
Zet jij de aanbevelingen/reviews liever in voor intern gebruik en niet voor op je website, ook dat is een mogelijkheid. Bel of mail me om alle wensen en mogelijkheden te bespreken (06-25252327 /).
De voordelen van reviews op je website op een rijtje
• Reviews wekken vertrouwen bij potentiële cliënten/patiënten in het oriëntatieproces.
• Reviews geven je de kans om diensten aan te passen en/of te verbeteren
• Reviews geven een voorsprong op andere mededingers m.n. in eigen regio.
• Reviews geven je de kans om cliënten/patiënten te bedanken
• Reviews geven de kans om in te haken op een slechte(re) ervaring
• Reviews geven transparantie in jouw zorgverlening en service
• Reviews tonen jouw onderscheidend vermogen
• Reviews leveren je nieuwe cliënten/patiënten
• Reviews leveren jouw behandelaars KRT-punten/KRM-punten, een waardering op Zorgkaart Nederland en/of Google en/of “patiëntenvertellen”.